Hoş Geldiniz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hoş Geldiniz

블 ๑Www.SakaryaTuning.HareKeTFoRuM.com
 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 TURBONUN GOREVLERİ

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
-YÖNETİCİ-
Admin
Admin
-YÖNETİCİ-


Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 23/07/08

TURBONUN GOREVLERİ Empty
MesajKonu: TURBONUN GOREVLERİ   TURBONUN GOREVLERİ Icon_minitimeÇarş. Tem. 23, 2008 1:11 pm

Turbonun Görevleri

--------------------------------------------------------------------------------

Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır?

Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır

Turboşarj ve SüperşarjOtomobilin performansını en üst noktaya çıkarabilmek için kullanılan iki farklı sistem vardır Bunlar süperşarj ve turboşarjdır

Süperşarj
Süperşarj aslında basit bir kompresördür Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir Süperşarjın iki farklı çeşitte uygulanması mümkündür Emme manifoltu ile throttle body arasına veya throttle body'nin önündeki hava girişine monte edilebilir Eğer emme manifoltu ile throttle body arasına monte edilirse, enjeksiyon sisteminde mekanik bir değişiklik yapmadan benzin akışının ayarlanması mümkün olur Bu genellikle yarış otomobillerinde de tercih edilen daha pratik bir sistemdir Eğer süperşarj throttle body'nin önünd monte edilirse, gelen basınçlı havayı karşılamak için normalden daha yüksek basınçla yakıt püskürtülmesi gerekecektir

Çalışma sistemi
Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır Bu çalışma için turboşarja göre daha fazla güç gerektiren bir sistemdir Ayrıca sağladığı sıkışma sebebiyle motorun çabuk yıpranmasına sebep olmaması için motor kompresyon oranı pistonların değişmesi suretiyle düşürülmelidir

Süperşarj daha fazla benzin tüketebilir
Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir

Turboşarj'a göre avantajlı
Turboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir Fakat süperşarj uygulamasında turbonun devreye girmesi için gereken zaman ve motor devri, süperşarjın devreye girmesi için gerekmemektedir Gaz pedalına ilk basıldığı anda açılan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir

Turboşarj
Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer
>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Admin
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 120
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 23/07/08

TURBONUN GOREVLERİ Empty
MesajKonu: Geri: TURBONUN GOREVLERİ   TURBONUN GOREVLERİ Icon_minitimePerş. Tem. 24, 2008 11:19 pm

Ben bu konuyu hatırlıom sanki Very Happy
P.İ.T
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sakaryatuning.hareketforum.com
 
TURBONUN GOREVLERİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hoş Geldiniz :: SakaryaTuning :: Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: